Stuur mij A.U.B. een email
als u een artikel
download
Onderwijsongelijkheid
• Kraaykamp, G., J. Tolsma & M. Wolbers (2011). Onderwijsexpansie
en opleidingsrichting: Trends in de intergenerationele
overdracht van onderwijsongelijkheid. Pp. 9-26 in: J. Dronkers
(eds.). Goede bedoeling
in het onderwijs. Expansie, diversiteit en individuele ontplooiing.
Amsterdam: Amsterdam University
Press (boekaflevering Mens en Maatschappij 2011).
• Eijck, K. van &
G. Kraaykamp (2009). De
intergenerationele reproductie van cultureel kapitaal in belichaamde,
geďnstitutionaliseerde en geobjectiveerde vorm, Mens
& Maatschappij, 84, 177-206. [Pdf]
• Notten, N., G.
Kraaykamp & W.C. Ultee (2008).
Ouderlijke mediasocialisatie: hulpbron of handicap? Een studie naar de
langetermijneffecten van mediasocialisatie op het onderwijssucces van
kinderen, Mens & Maatschappij,
83, 360-375. [Pdf]
• Levels,
M., G. Kraaykamp & J. Dronkers (2008).
Leesvaardigheid van allochtone leerlingen in Westerse landen. Een
vergelijkende studie met macrohypothesen. Migrantenstudies,
2, 94-112. [Pdf]
•
Levels, M., J. Dronkers
& G. Kraaykamp (2006). Het belang van herkomst en bestemming voor de
schoolprestaties van immigranten. Een internationale vergelijking, Pp.
137-160 in: Tubergen, F. van & I. Maas
(red.). Allochtonen in Nederland in
international perspectief, Amsterdam: Amsterdam University Press.
• Kraaykamp,
G. (2005). Dialect en sociale
ongelijkheid. Een empirische studie naar de sociaal-economische gevolgen
van het spreken van dialect in de jeugd, Pedagogische
Studiën, 82, 390-403. [Pdf]
• Gesthuizen, M. &
G. Kraaykamp (2002).
Ontwikkelingen in verbale capaciteiten van laag opgeleiden in Nederland. De
keerzijde van de onderwijsexpansie, Mens &
Maatschappij, 77, 361-380. [Pdf]
• Kraaykamp, G. (2000). Ouderlijk gezin en
schoolsucces. Een verklaring met demografische, culturele en sociale
aspecten, TOR: Tijdschrift voor
OnderwijsResearch, 24, 179-194.
[Pdf]
• Werfhorst, H. van de
& G. Kraaykamp (2000),
Culturele, economische, communicatieve en technische hulpbronnen van
onderwijsrichtingen: de WK-indeling, Mens
& Maatschappij, 75, 62-74. [Pdf]
• Graaf, N.D. de &
G. Kraaykamp (1998). Verwarring
rond cultureel kapitaal: een reactie op het artikel van Houtman, Sociologische Gids,
44, 50-55. [Pdf]
• Werfhorst, H. van
de, G. Kraaykamp, & N. de Graaf (1997).
Opleidingsrichting en leefstijl. Het belang van opleidingshulpbronnen
versus beroepskenmerken voor leefstijlkeuzes, Mens
& Maatschappij, 72,
335-351. [Pdf]
|